Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 22 maj 2013

Köktjänst - kirskålschips och torkade äppelringar

Nu låter jag som en husmor från trettiotalet, men vi har grejat i köket ett par dagar. Häromdagen gjorde jag äppelringar - skar äpplen i tunna skivor och tryckte ut kärnorna med ett litet hjärtmått och sen in i ugnen på 75 grader tills skivorna känns sega. Tog sina modiga timmar, bäst är att smaka sig fram.

Sen kom dottern hem från skolan idag med ett recept på kirskålschips. Det gör man genom att steka/fritera bladen i olivolja 10-25 sekunder per sida, och sen låta rinna av på hushållspapper. Pannan ska vara medelvarm och man ser på bladen när de blir klara, som mörkgröna och lite bubbliga. Strö på salt och ät!

Vem vet vad som händer i köket imorgon ;-)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar