Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 19 juni 2011

Lyckat och misslyckat


Vi har bakat jordgubbsmuffins, supergoda blev de. En rätt vanlig muffinssmet med hackade jordgubbar i, och så vispgrädde och en hel egen jordgubbe på toppen. Det har spöregnat hela dagen, så vi var tvungna att hitta på något. Det var dagens lyckade projekt.

När det gäller det misslyckade så har jag slitit med en klänning till dottern i flera dagar. Det är källarveck hit och knappslåar dit Vecken gick bra, men knappslåarna har jag sprättat bort fyra gånger, och nu sista gången fick jag den som sitter bak upp och ner. Dessutom är sömmarna gräsliga vid det här laget.


Dagens misslyckade alltså. Men skam den som ger sig, nu ska jag bara fixa någon sorts knappar och så fålla kalaset. För det som gör misslyckandet lite mindre är att klänningen passar, och i alla fall är bärbar.

1 kommentar:

  1. Det har verkligen varit regn idag nästan oavbrutet och tydligen skall det fortstätta.
    Muffinsarna ser väldigt somriga och goda ut och perfect regn pyssel.

    Lycka till med klänningen och angående tidigare inlägg så är de bara att fråga om du undrar något. Om jag är duktig på att förklara vet jag inte men hjälper gärna till.

    Mia

    SvaraRadera