Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 15 september 2011

höst hemma


Pysslat har jag den senaste tiden, men inte haft någon särskild blogglust. Dessutom har jag varit bortrest i några dagar, både med jobbet och privat.

De här soffkuddarna (två stycken) sydde jag en dag efter jobbet, barnen lekte i vardagsrummet och jag skulle bara klippa lite - det blev två färdiga fodral. Tyget är ett reatyg från Panduro, ett par år gammalt. Det räckte till de två kuddarna - förutom en del på baksidan (jag syr fortfarande kuddar i örngottsstuk för enkelhetens skull, en hel framsida och så två större delar som får gå omlott på baksidan) av den ena, den delen blev istället ljusgrön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar