Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 9 september 2010

tips på enkelt kalaspyssel


Dottern hade stora planer för sitt kalas som var i helgen, men på grund av tidsbrist så blev det inte så mycket av planerna. Däremot så pysslade vi lite, och jag vill gärna dela med mig av vad vi gjorde, för alla barn älskade det, och det gjorde att kalaset blev rätt lugnt.


Dottern bestämde att vi skulle göra partyhattar. Jag köpte formgummi på Panduro, och klippte arken i först A4-format och sedan i bitar som var raka på ena sidan och lite halvcirkelformade på andra (tänk halvcirklar fast lite längre. Sen limmade vi ihop dem i trekantsform genom att vika den raka sidan på mitten och limmade ihop med limpistol, så att det blev som små strutar. Jag gjorde ett gäng sådana i olika färger. Sen köpte jag lite småtuber med lim och massa paljetter och anant fint att klistra på, samt klippte ut band i olika färger. Sen fick barnen gå loss på partyhattarna och limma fast allt de ville. Till slut så knöt jag fast tunna resårband så man kan ha dem på huvudet.

Tyvärr så är inte bilden så rolig, för alla bilder på de fina hattarna har med tillhörande barn - och jag vill inte publicera bilder på andras barn. Hattarna höll ganska bra för fika och lek, och de flesta barn var väldigt noga med att få ta med sin hatt hem efter kalaset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar