Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 12 oktober 2010

Herrmössa i drops Delight




Ibland blir jag lite trött på vår värdelösa digitalkamera, och jag hoppas att vi snart tar tag i att köpa något som är roligt att fotografera med. Här är i alla fall sambons mössa, som tagit mig nästan en månad att slutföra. Jag är inte van vid så tunt garn som delight, kanske kan det bero på det, för det är ett superlätt mönster, som du föresten hittar här. Lagom kul att han vill ha en halsduk också :-)

Jag har följt mönstret till punkt och pricka för ovanlighetens skull, till och med samma storlek på rundstickorna som mönstret föreslår...
Live-bilder blir det inga, för sambon vill inte vara med på bild i sådana här sammanhang, och min flitiga fotograf dottern har såhär dagen efter operation inte alls lust.

1 kommentar: