Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 26 juli 2011

200procent


Jag är hemma efter en dryg veckas semester och frånvaro från blogglandia - och internet överhuvudtaget (tänk att det går att lägga in inlägg i förhand ;-))

Väl hemma på ett par dagars ompackning har jag fått en superfin award av fina bloggen 200procent.

Även med denna award ska man svara på fem frågor, och det var frågor som jag inte svarat på förut, så håll i hatten - här får ni veta något nytt om mig.

1. Varför började du att blogga?

Jag började blogga i samband med att jag var gravid med första barnet. Det handlade dock mest om att berätta för min familj som bor långt bort om hur vår vardag såg ut. Jag tröttnade efter ett tag på att skriva om mitt privata vardagsliv till allmän beskådan. När jag började virka och sticka i samband med min andra föräldraledighet så hittade jag en fantastisk tråd på familjeliv där ett antal härliga garntokiga tjejer hänger. Där blev det viktigt att kunna visa upp vad vi hade skapat för varann, och flera av tjejerna bloggade redan. I sinom tid startade även jag den här bloggen. Jag har inte kunnat hålla mig till bara garnprojekt, jag har alldeles för mycket pysselidéer, men det funkar ändå, hoppas jag. Vid det laget hade jag helt slutat att skriva i den andra bloggen, men lite privat hamnar här ändå, jag kan inte helt låta bli.

2. Vilka slags bloggar följer du?

Åh, det är mycket. Det kan vara människor som skapar vackra saker, som har fina trädgårdar eller bakar fantastiskt. Det är de bloggar med människor som pysslar och ger mig inspiration som sitter på min läslista och som jag klickar in mig som följare på. Flera bloggare börjar kännas som mina vänner, och det är fantastiskt!

3. Favoritfärg?

Det går inte att svara på, jag älskar alla färger i rätt sammanhang. har alltid haft svårt att välja. Jag inser att jag ofta gör saker i grått, brunt osv, men egentligen tycker jag väldigt mycket om färg, och hoppas kunna ge mig på något mer färgglatt snart.

4. Favoritfilm?

Det har jag också svårt att svara på. Jag gillade filmen Memento mycket, men jag ser inte så ofta om filmer. Det ska vara feelgoodfilmer i så fall, dramakomedier som låter mig skratta lite.

5. Länder jag drömmer om att besöka

Jag tycker om att resa och har rest en hel del under åren, mestadels i Europa. Jag är väldigt sugen på att komma till Japan någon gång, och så skulle jag gärna gå Inkaleden och åka Hurtigrutten.


Denna award ska man också ge vidare till fem bloggar som har mindre än 100 följare. Supersvårt, eftersom jag vill ge den till alla i min blogglista. Jag ger den till min fina mamma:

Lippans salighetssaker

... och till alla era andra fina på min lista, har du färre än 100 följare så sprid awarden vidare!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar