Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 31 juli 2011

Pärlkonst




De regniga dagarna i stugan var det pärlplattor som gällde, trots allt pysselmaterial jag tagit med. Mestadels följde dottern mönster från när jag var liten, men vi har också gjort en hel del från pärlkonst.se. Bland annat karameller och glassar. Jag tycker dock att ska man använda det man gör som leksaker är det bättre att sticka, virka eller sy grejerna, trots limmande osv så håller det bättre än saker gjorda av pärlor. Men det är kul att variera sig, och det är jätteinspirerande att titta in på sidan.

1 kommentar:

  1. Idag visar jag min variant av dina fina vägskyltar från pysselstafetten. Tack än en gång för tipset och ha en skön söndagskväll!

    SvaraRadera