Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 15 april 2012

Använd det du har del 2


Min dotters kompis hade sagt till sin mamma att hon också ville ha sådana halvvantar som min dotter har. När mamman frågade var jag köpt dem, så erbjöd jag mig att sticka ett par till kompisen också. Garnet har legat härhemma i några år, det cerisa är samma som dottern fick i sina vantar - nästan helt slut nu. Och så fick det bli ett mörkare lila istället för det ljuslila som tog slut med dotterns halvvantar. Jag ändrade randningen lite också. För övrigt följde jag mitt egna mönster :-)

Jag gillar moss-stickningen, det blir så härlig struktur. Till dessa vantar tog jag storlek 4 på stickorna, så de blev lite större än dotterns, men passade den lite större kompisen (6 år) perfekt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar