Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 14 februari 2011

Den finaste presenten


Det är alla hjärtans dag. Idag lägger jag allt vad koftor heter åt sidan, eftersom min fina vän har fått en underbar liten dotter. Istället började jag genast på en liten amigurumi till bebben.
Jag har fått ett fint litet armband av dottern, och på väg hem från dagis så fotograferade vi söta hjärtan som något skolbarn ritat i snön. Finaste presenten är ändå denna - dottern, ståendes i snön. Gåendes i snön. Klättrandes, pulkaåkandes, lekandes... Jag har nog inte känt en sådan här lycka på länge.
Det pyssliga i det här inlägget är dotterns mössa. Sydd av mig. Av någon outgrundlig anledning (läs trötthet) så tänkte jag helt fel och det blev en tvåfärgad mössa istället för en vändbar med en ljusrosa sida och en sida med små fåglar. Men dottern gillar den, och en av pedagogerna på dagis berömde den, så jag tänker inte sura för det längre. Jag syr en ny mössa en annan dag.

1 kommentar:

  1. Är hon helt frisk nu? Det måste vara helt underbart att få se henne leka i snön. Vilka hjältar ni har varit! Kram

    SvaraRadera