Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 13 mars 2011

Shorts - men till vem?

Om man inte tittar så noga och tänker på att det är första gången jag syr både snedfickor och hällor så är jag nöjd...
... premiär för bakfickor också...


Men... de är inte helt lagom, för att använda en underdrift.


Både långa och alldeles för stora. Enligt mönstret är det storlek 92/98, men jag gissar på att de skulle passa dottern som har 110. Sonen gillar fickorna i alla fall. Jag har varit tvungen att dra åt resåren rejält - men jag har inte klippt den, så det är bara att förlänga, det ser inte så kul ut nu. Å andra sidan ser sonens alla köpta byxor ut på samma sätt.


Jag har sytt in lite detaljer i rött och funderar på röda knappar som dekoration.
Mönstret är från boken "Sy till småbarnen" av Anita Gunnars, lånad på biblioteket i Forum Nacka. Tyget är från mamma, ett rätt kraftigt blått tyg, så jag har använt jeansnålen till symaskinen. Jag blev ändå rätt nöjd, eftersom det som sagt är första gången jag genomfört en hel del av sakerna.
Dottern hälsar att hon hade använt dem om de varit ljusrosa.

1 kommentar:

  1. Fina shorts, även om de blev lite stora. Se det positiva; nu har han även till nästa sommar.

    SvaraRadera