Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 6 april 2011

Bara fem kvar...


Våra köksstolar har vita stoppade sitsar, inte så praktiskt med små barn i närheten. Jag sydde enkla överdrag för ett par år sen, men har tröttnat lite på dem, de är inte så fina. Så jag testade en beskrivning i ett gammalt nummer av 101 idéer, och det blev riktigt bra. Så nu har jag bara fem till att sy. Tyget räcker nig till två överdrag till, frågan är vad för tyg jag ska ha till de andra stolarnas överdrag???

2 kommentarer:

  1. Jag köpte ett jättefint tyg till Sofiechs längtanstäcke. Mörkblå med vita stjärnor. Det skulle väl passa?

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som om du är i full gång efter semestern, ;). Välbehövligt med en paus? Stolsövrdragen blev väldigt fina, du hittar säkert på något fiffigt har jag på känn...

    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera