Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 13 april 2011

Pysselkvavalkad och en nästan färdig kofta

Här är koftan, nästan färdig. Ena framstycket kvar och så en virkad kant. Jag har varit lite trött på senaste tiden, och stickningen går långsamt. Jag syr lite grann, men det är inte mycket som fastnat på bild innan jag givit bort det till den jag sytt åt.
Idag har vi hunnit med lite pyssel hemma, det hör till ovanligheterna numera när jag jobbar heltid och dottern kan röra sig fritt. Hon har inte haft någon lust med stillasittande aktiviteter över huvudtaget. Idag blev det lite lek med modell-lera efter middagen...


... och lite rita/måla för lillebror.


... och så lite superenkelt påskpyssel, jag tänkte mig en påskäggsgirlang istället för äpplena som hänger i gardinen nu, men jag vet inte om jag blev så nöjd.


Och så en sista bild på den ärmlösa toppen som jag sydde till dottern, den blev fin på.

1 kommentar:

  1. Nu är tävlingen avgjord! Livet kom emellan igår, men nu har jag och ungarna haft dragning!

    http://virkaholic.blogspot.com/2011/04/winner.html

    SvaraRadera