Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 25 april 2011

Färdig kofta, äntligen!

Den blev så fin, så fin koftan. Eller västen, eller vad man nu ska kalla den. Knapparna är från Stoff & stil, och kanske inte helt klockrena, men det bästa jag hade hemma för ändamålet.













Här hittar du mönstret. Jag är jättenöjd, trots ett antal små och stora fel som inte syns såväl. Jag använde garnet Luca Fino från BC garn, mjukt och härligt. Från början tänkte jag mig en grå kofta, men det fanns inget i precis den nyans jag tänkt mig, så jag valde rosa i enlighet med dotterns önskemål, och nu ångrar jag mig inte alls.

14 kommentarer:

  1. Åh vilken fin kofta! Förstår att du är helnöjd.

    SvaraRadera
  2. Åh så fin! Knapparna funkar jättebra!

    SvaraRadera
  3. Den blev jättefin! Färgen var snygg, bättre med rosa än grå till en söt liten tjej.

    SvaraRadera
  4. Koftan blen jättefin! Och Corinne är lika go som alltid! Kram!

    SvaraRadera
  5. Jättefin kofta! Och vilken söt tjej. :D

    SvaraRadera
  6. Fina fina Corinne! och jättefin kofta!

    SvaraRadera
  7. SÅ himla fin! Jag önskar verkligen att jag kundet sticka, så jag kunde få till såna där fina skapelser! :-)

    SvaraRadera
  8. Super! Och små fel vittnar om att det faktiskt är ett handarbete. Var stolt! (Själv köpte jag en grå kofta till dottern som påminner om din, men den blev inte alls populär...)

    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera
  9. Men vilken fin kofta! Helt underbart söt! Åh, jag vill också kunna sticka, tänk att få göra så fint till sina barn :-)

    SvaraRadera
  10. Som en pralin är hon i sin fina, fina kofta! :-D

    SvaraRadera