Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 13 juni 2012

Plånbok


Här är mitt senaste Sew Along-projekt. En plånbok. Jag skrev ett långt inlägg med massa länkar om sew alongerna, men det försvann visst och nu orkar jag inte skriva om. Länk till Karinottilia finns till höger, om någon är intresserad av att hoppa på nästa - eller denna - sew along. Eller sy något av det vi sytt förut (Suit yourself-väskan, coffee date-klänningen, Weekender bag och så har vi haft en BH-Sew along som jag inte slutfört).

Tyg:
Jeanstyg - urgammalt, ett par jeans som min syster började sy för femton år sen som jag nu börjar slakta.
Tildatyg, en stuv från Panduro.
Tryckknapp - en anorakknapp från Prym.
Mönster: Karins egna (kolla in karinottilia.se)

Nu ska jag sova. Godnatt världen!

1 kommentar:

  1. Den är så fin din plånka! Ser fram emot fler sewalonger tillsammans :)

    SvaraRadera