Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 11 augusti 2012

Semestern är slut

På måndag börjar jag jobba igen, och därför har jag använt den här veckan till att försöka pressa ur varenda underbar minut av den. 

Som att gå till vår lilla strand här hemma.

Att se min dotter sparkcykla.

Äta nyskördade morötter från min mammas trädgård.

Klättra på stenarna vid sommarstugans strand.

Tvätta skrubbsår och plåstra om.

Åka på utflykter, här är vi på Kinnekulle.

Vira in sig i en mysig handduk på en solvarm len sand.

Bada, bada, bada, bada...

Bygga händer och fötter i sanden.

Låta dagarna och kvällarna bli längre och längre, tills det känns som en omöjlighet att komma upp på vanliga dagistider igen.

Köra lådbil. Ja, ok, det var inte min grej!

... men grävt i trädgården har jag gjort.

Och legat på stranden jag också.

Och så - vi band klöverkransar, långt efter midsommar, och dekorerade med andra blommor. 

Sommaren är snart slut, vindarna är kyligare, kvällarna mörkare, och mornarna blir tidigare än någonsin om bara två dagar. Men det är ganska ok ändå. I helgen ska man tydligen kunna spana in fina stjärnfall. Jag ska ta med mig känslan av att varje dag kan innebära något speciellt och roligt, ändå in till höstrusket.

6 kommentarer:

  1. Åh vilka fina bilder! :-D jag tycker det ska bli mysigt med höst och vinter. Har ju så mycket att se fram emot. :-D går in i v 20 imorgon, så nu är inte lillhjärtat hemligt längre. Haha. Kraam!

    SvaraRadera
  2. Vilket vackert väder ni verkar ha haft!!! Lyxigt. Jag har en veckas semester kvar innan det är dags att börja på nya jobbet. Ska bli väldigt spännande. Och lite läskigt.
    Snygga kjolar du har sytt. Jag har spanat in det där violtyget hela våren men aldrig slagit till. Visste liksom inte vad jag skulle ha det till. Men det var ju tydligen givet att det skulle bli en kjol!
    :-)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag börjar också jobba imorgon. Det är både tråkigt och ändå ganska skönt att komma in i alla rutiner igen. Det ser ut som om ni har haft en härlig sommar!

    SvaraRadera
  4. Härliga och mysiga bilder!
    Du har sytt många fina saker oxå!
    Snart dax för sy-date nr2 tror jag...
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härliga och mysiga bilder!
    Du har sytt många fina saker oxå!
    Snart dax för sy-date nr2 tror jag...
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga och mysiga bilder!
    Du har sytt många fina saker oxå!
    Snart dax för sy-date nr2 tror jag...
    Kram

    SvaraRadera