Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 8 september 2012

Fotbollskalas!

Dottern ville ha ett fotbollskalas nu när hon fyllt 6. Totalt sju barn deltog. De fick fotbollskaka (tänk kärleksmums eller vad de nu heter, ni vet, kakan med många namn) fast glasyr med vit choklad på hälften och mörk choklad på hälften av kakan. Vi dekorerade med jordgubbar och söta flaggor från Lagerhaus. Många barn äter ju ändå inte tårta.


Den blev lite kladdig kakan, jag improviserade ingredienserna, men så här såg det ut innan alla dekorationer. Som en fotboll, med lite god vilja. 

Lite trädklättring blev det.
I år köpte vi dekorationerna, tiden, den tiden, den har en tendens att ta slut för fort.


Dottern längtar efter marshmallows, vi doppade dem i choklad och strödde på lite strössel innan vi satte dem på pinnar. Förra året gjorde vi Cake Pops, ännu finare, men tar lite mer tid.

Det blev lunch också, plättar med sylt, grädde och strössel för den som ville.

Som lekar hade vi på lut: hela havet stormar, lite stafetter, dans-stopp (melodifestvalskivan gick på repeat) och så lite målskytte på ett fotbollsmål. Barnen fick medalj - chokladpengar som jag tejpat fast på band att hänga om halsen och såklart godispåsar. 

3 kommentarer:

  1. Låter som ett lyckat kalas med massa gott ;)

    SvaraRadera
  2. Men vad fint ni (du?!) ordnat!!! :-)

    SvaraRadera
  3. Åhhh...vad jag gillar/uppskattar det du skriver om att "så här hade jag väl velat att det skulle vara, men jag gjorde det lite enkelt. Hinner man inte så hinner man inte..."
    Ungefär.

    Vi måste vara snällare mot oss och inspirera varandra att AVVECKLA istället för att hela tiden UTVECKLA. Ett perfekt kalas tänker jag.

    Kram Bea

    SvaraRadera