Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 18 september 2012

Svamp

Det blev en tröja till, i mitt mönster. Nästa ska jag bredda ärmarna nertill, och göra lite längre.

För övrigt älskar jag tygerna jag använt, bruna svampar från Live home (Gekko) och knallblå/turkos mudd från Hilco (karinottilia sålde den förut i allafall, nu vet jag inte).

2 kommentarer:

  1. Vilka fina tröjor!

    Coversesvar: Jag har gjort lika olika på tårna - både virkat som "halvcirklar" och sytt dit och virkat "på plats" genom att minska...Svårt att förklara!

    SvaraRadera
  2. Vad fina tröjorna blev, nu har jag läst ikapp mig på din blogg igen! Roligt att du gör så mycket. Pulsvärmarna ser supermysiga ut. Själv har jag fullt upp i skolan. Har tagit två kvällar hemma som jag inte gjort något alls på nu, känns bra. Det blir så intensivt nu i början med allt nytt, men det är roligt.

    SvaraRadera