Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 3 november 2010

Äntligen!

Åh, vad jag är stolt över mig själv! Jag har äntligen tagit tag i den där sykursen jag börjat med. Efter jobbet gick jag till Tygverket och fick bra hjälp med vad jag behövde, köpte tyg och foder med mera och satte igång med att mäta mig och rita ut mönsterdelarna. Jag är ju nybörjare på att sy, så det har tagit mig halva kvällen bara att rita, klippa i pappret och att nåla. Kommer jag bara igång så ska jag nog lyckas sy lite tröjor och byxor till barnen också. Jag var på väg för ett tag sedan, men då föll det hela på att man behövde en tvillingnål - och det blev för komplicerat för mig. En sak i taget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar