Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 4 november 2010

Spinnrock

Jag såg en annons om en spinnrock till salu i lokaltidningen idag. Funderar på att ringa och höra om den finns kvar imorgon - men vad är en rimlig summa att ge? Inte för att jag kan spinna, men ändå.

2 kommentarer:

  1. Det beror helt på vilket skick den är i, om den är komplett. Själv betalade jag 250kr för min begagnade med en spole.

    Det du ska titta efter är om hjulet är stadigt, att det helst finns fler än en spole osv. Här kan du hitta lite fler tips på vad man bör tänka på:
    http://stickamera.se/blogg/2010/02/27/att-tanka-pa-vid-kop-av-spinnrock/

    Och att spinna kan du alltid lära dig när du väl har rocken hemma. Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Håller med ,kolla upp så att allt är där o 250-400 är väl rimligt, =)

    SvaraRadera