Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 25 mars 2012

Imse vimse-body

Jag har sytt mitt livs första body. En vän till mig som precis fått en liten son ska få den i present. Eftersom jag redan sytt både tröja och mössa till sonen i fina Imse vimse-tyget så känns det som att det räcker med spindlar i hans garderob. Jag har kantat med havsblå - minns inte om det är jersey eller interlock, tror att det är jersey för det krullade sig massor. Jag är jättenöjd med kantningen, börjar lära mig hur mycket jag ska släppa på trådspänningen med tvillingnålen.

Mönstret är från Ottobre nummer 1/2012, tyg från Liandlo (spindlar) och Znok. Vita prymknappar från Bibbis textil.

4 kommentarer:

  1. Kikar in för att berätta att en ny "Använd det du har" utmaning startar i april.

    Hoppas att du vill vara med igen.

    Kram Bea

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du vill hänga på! :-D

    Här ska pysslas!

    Kram Bea

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är! ((: Jättefin ju!

    SvaraRadera