Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 11 februari 2010

barndomsminnen


Idag har jag inte hunnit med något pysslande heller, eftersom jag varit tvungen att ägna dagen åt en massa praktiska och mycket tråkigare göromål. Lite har jag dekorerat min kärleksbacill, men den är inte färdig och inte fotad.
En rolig sak jag gjort är i alla fall att jag lagt in en ganska stor beställning på Panduro - massor med härliga tyger och annat som jag kan pyssla med ett bra tag framöver.
Jag måste ändå visa en riktig pysselbild jag minns från min barndom. Här är det min dotter som med mormor i mitt barndomshem tillsammans med sina kusiner gör grynkorv innan jul. Det gjorde vi alltid när jag var liten. Det och stöpte ljus, på klassiskt sätt med stearinmassa i stora grytor och ljus som hängde i långa rader i mormor och morfars uthus. Inne bakade de barn som just då inte fick stöpa ljus pepparkakor.
Är det någon som stöper ljus numera? Jag är rätt sugen, men det kräver ju lite plats. Det går att göra så mycket fint, vackra grenljus och så. Det härligaste som liten var ändå att få leka med och forma den avsvalnade stearinmassan...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar