Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 10 februari 2010

Inspiration!



Idag har jag inte pysslat något alls själv. Jag känner mig trött, det är mycket nu. Har varit och ordnat massa praktiska detaljer inför ettårskalas och operation - båda två har hamnat på samma dag.
Istället surfar jag runt, och skaffar inspiration. Jag älskar maileg-kaninerna, men tycker i ärlighetens namn att de är alldeles för dyra. Så när jag behärskar symaskinen bättre ska jag sy egna varianter. Necessären på bilden är från rice, och jättefin den också. Det är säkert inte så svårt att sy. Alla bilder är från flitiga fredrikas nätbutik.
Förövrigt så är min kärleksbacill färdigvirkad, och jag ska börja dekorera den. Jag borde sätta igång med min sjal också, men jag har dragit mig för större projekt... Det har varit mycket de senaste dagarna, så huvudet snurrar av helt andra saker. Det är tur att det blir ljusare framöver, när livet känns tungt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar