Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 15 februari 2010

Jag sväljer stoltheten


I förhoppningen om att få bra tips på hur jag bättre gör ansikten på mina virkade figurer/dockor så lägger jag ut min kärleksbacill i alla fall. Men det får bli en fegvariant!


Idag kommer barnens kusiner med mamma och min mamma på besök, så det kommer inte bli så mycket virkat eller annat pysslat heller för den delen. Så nu blir det en bloggpaus på några dagar.
Mönster till båda dockorna hittar du hos Ulliga gulliga saker.

1 kommentar:

  1. Hej
    Jag tycker dina alstrer är fina, dina ansikten ska du inte skämmas över alls, de är fina. Man är alltid mer självkritisk och ser det man gör med andra ögon. Jobba på som du gör nu =)

    SvaraRadera