Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 30 augusti 2010

Om sonens mössa...

Det har varit tyst här ett tag. Det är inte jag som varit pyssellös, utan snarare resultaten som tagit tid. Nu när jag jobbar heltid hinner inte jag och barnen pyssla så mycket, det är bara mitt garnarbete på kvällarna som är kreativt i mitt liv. Jag har stickat den här mössan i marinblått, garnet Lady från Järbo. Tyvärr så får jag avvakta med foton, eftersom sonen som den är gjord till vägrade posera med den, han slet av den på tre röda. Dottern som den troligen inte passar på ville inte heller försöka, och provbilden som jag tog med mössan liggandes visade egentligen ingenting, så därför struntar jag i bilden just nu.

Det var en rolig mössa att sticka, och modellen är jättefin. Men jag tappade maskor hela tiden, vet inte varför jag var så okoncentrerad, så mot slutet höll jag på att tröttna rejält. Därför är toppen inte helt som den ska, enligt mönstret alltså...

För övrigt så har jag inrett och möblerat, det är dottern som fått flytta ner till bottenvåningen och sitt nya stora rum där. Det blir superfint, och jag lovar bilder när alla möbler är på plats. På lördag firar vi fyraårsdag och på söndag är det barnkalas, så jag hoppas kunna bidra med lite inspiration nu i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar