Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 4 maj 2011

Hjärtkudde till finaste sonen

Sådär ja, nu har jag uppdaterat med en bild på kudden i sonens säng. Med favoritapan som ska sovas med varje natt såklart.



Egentligen är denna kudde julröd/knallröd, men det gick inte ta bättre bilder i gråvädret. Kudden ska ligga på sonens säng, men i hans rum var det ännu sämre ljus, så dotterns säng fick låna den ett tag.
Mönstret finns på Drops/garnstudio, och jag har använt eskimo - men jag ångrar mig, skulle valt billigare Molly från Järbo istället.







Såklart sötnosen ska ha ett stort hjärta i sängen!

3 kommentarer:

  1. Jag ser det perfekta projektet för allt mitt ondskefullt stickiga ullgarn... Klart det ska bli hjärtkuddar. Det skulle liksom ta udden av allt det där stickiga.

    SvaraRadera
  2. Tack för finaste kommentaren! Kram!

    SvaraRadera