Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 7 februari 2012

Dåliga besked

Halvfärdig!

Här är inte mycket som händer. Det är inte inspirationen det är fel på, den flödar. Men ingenting blir färdigt, och ingenting blir riktigt som jag tänkt mig. Jag stickar lite, det går långsamt framåt. Jag syr på min klänning, samma där. Tyvärr upptäckte jag att det var rätt jobbigt att sy fast en 45 centimeters lång dold dragkedja för hand. Glad i hågen gick jag för att köpa en pressarfot. Jag valde att förtränga att jag redan tidigare sett att inga pressarfötter funkar till min maskin. Och nej, när jag kom till butiken och plockade fram en blixtlåsfot, en för dold dragkedja och en passpoalfot, så passade INGEN. Hon i butiken plockade fram en sådan där arm som man sätter pressarfötterna på så jag kan prova att byta ut den, men det ser mörkt ut. Känns som om det är läge för en symaskinsinvestering.

2 kommentarer:

  1. Känner så väl igen det där med att pyssla lite överallt. Ett under att maken står ut med alla mina halvfärdiga saker som ligger och dräller i hela huset.
    Dolda dragkedjor är lite knepiga speciellt när det kommer till pressarfötterna. Men för att få färdigt klänningen tycker jag att du kan sy i en vanlig för det finns sätt som får den att synas mindre.

    Lycka till med allt.
    kram Mia

    SvaraRadera
  2. Ja, nu är du värd en ordentlig symaskin. Om det är någon tröst så kan du ju tänka på mina "monster-plagg" som hänger halvfärdiga och skäms i garderoben i syrummet.
    You are not alone!

    SvaraRadera