Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 9 februari 2012

Nedräkningen har börjat


Hemma och vabbar i prinicp frisk son. Mellan försök till att städa planerar jag mina inköp på Syfestivalen.

Jag ska köpa mönstret till Weekender (väska) och tyg samt andra tillbehör hos Karinottilia, det är nästa projekt i sew alongen.

Jag vill också hitta något fint, gärna lite småmönstrat tyg till dotterns byxdress som jag köpte mönster till förra våren. Denna sommar vore ju kul om det kunde bli ett plagg av det. Kanske handlar jag äntligen något av Neanobelles alla härliga tyger? Jag brukar bli så överväldigad när jag kommer dit, jag kan inte välja och det slutar med att jag inte köper något alls.

Dessutom måste jag ha någon meter av Strömmings kronvelour. Min dotter fyller 6 i år, och det känns kul med lite påfyllning av tyger som passar också lite större barn. Om jag nu inte hinner sy upp dem det närmsta året :-)

Jag ska också förbi Liandlo, det är min gamla gymnasieklasskompis som ligger bakom Liandlo, och jag vill gärna säga hej och handla något av henne. Jag ska också hämta upp lite randig campan som jag köpt av tjejen som har W collection, hon ska nämligen hjälpa till i montern.

Förutom det? Blixtlås hittade jag billigt i höstas, det vill jag gärna ha mer av. Nålbindningskiten som fanns för ett år sen drömmer jag om. Kanske kan jag hitta lite roligt garn också, dottern vill ju ha halvvantar - helst i lila. Dessutom kanske jag skulle kunna trycka in en klänning i Znoks tyg Sommar i dotterns garderob, om jag verkligen anstränger mig. Och så har jag ju seriösa funderingar på att försöka mig på en onepiece till sonen. Då vill jag nog testa Onions mönster, vilket betyder att jag måste förbi Sydilla också.

Det blir dyrt det här. Men oj så roligt!

2 kommentarer:

  1. Åh, vad härligt det låter med alla projekt och inköp! Jag tänkte hoppa över mässan i vår, har lite för lite pyssellust och -tid för tillfället...

    SvaraRadera
  2. Låter helt underbart att få shoppa loss på symässan! Önskar att jag inte hade 60mil till Sthlm utan bara 6 mil kanske, så jag oxå hade råd att åka på mässa. Nu blir det ju så dyrt med resa å så.

    Det där med Onepice är populärt, har en själv! INTE vackert, men ack så skönt! :)

    SvaraRadera