Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 27 februari 2012

Utmaning för mars månad

Idag fick jag idé som efter en snabb konsultation i ett par av mina favoritgrupper på facebook blev verklighet.

Jag kommer att varje månad, så länge intresse finns ha en månadsinspiration. Det är ett tema som kan vara vad som helst, en bild, ett ord, en mening, ett land... Ja, ni fattar. Utifrån det temat är det sedan fritt fram att skapa något som temat inspirerat till. Alla tekniker är ok, att sy, sticka, virka, papperspyssla, bygga, teckna...

När du är färdig, så bloggar du om vad du gjort, och berättar hur du inspirerats. I slutet av månaden - alltså, i slutet av mars denna gång, så lägger jag upp alla era bilder i ett gemensamt inlägg, där såklart bilderna länkar till er.

Alla som meddelar att de vill vara med lägger jag i en separat länklista här i bloggen. Hoppas ni tycker detta verkar kul.

För att göra det lite lätt första gången så har jag valt en bild denna gång. Och som sagt, kom ihåg att temat och tolkningarna är hur fria som helst!





Sen är frågan vad jag ska hitta på. Något randigt? Något magiskt? Något till någon jag tycker om? Som sagt, temat är fritt!

4 kommentarer:

  1. Åh låter jätteroligt! Jag kommer vara med från och med april, jag håller nämligen på att flytta nu så ska nog inte börja med nåt ;)

    SvaraRadera
  2. Vilken gullig idé! Jag ska fundera på om jag kan komma på något :-)

    SvaraRadera
  3. Vad roligt! Jag är gärna med!!

    SvaraRadera