Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

lördag 3 december 2011

Fimolera


Häromveckan köpte jag lite fimolera, och oj vad kul vi haft med den idag. Inspirerad av denna blogg gjorde dottern och hennes kompis figurer av leran till snöglober. Detta är dotterns små gubbar. Det svarta framför den nedersta gubben är en skruv. Hon har fantasi, tjejen.

Kompisen ville att jag skulle göra en bil åt henne, så det gjorde jag, en snabb variant, den kommer inte synas så bra i snögloben ändå sen.

Sonen ville såklart också ha en bil, den skulle absolut vara orange, som är hans favoritfärg. Även hjulen skulle absolut vara oranga.

I dagens paket hade jag stora förhoppningar om att det skulle vara godis - sambon glömde nämligen godispåsen han köpte igår i affären och det är ju faktiskt lördag - och förhoppningarna infriades!

1 kommentar: