Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 13 december 2011

Sew along del 1

Så här långt har jag kommit på väskan vi syr i Karinottilias sew-along. Det blev lite veck vid dragkedjorna, min sax är inte helt perfekt för ändamålet, och just nu så har jag inte möjlighet att gå och skaffa en så det får vara så. Det duger för mig, det är ju första gången jag gör flera av de här momenten.
Så här ser det ut inne i fickan - jag är riktigt stolt. Jag valde att sy stickningarna med rött, det blir en del trådbyten, men då får det vara så.
Och, javisst ja, jag har öppnat ett antal adventskalenderpaket och fått så fina saker så det är helt sjukt. De ska fastna i kameran bara, bland annat två par söta tovade tofflor som barnen fått ligger redan i deras rum och används. Bildbevis kommer :-) Även julkläderna är på G, hoppas kunna visa klänningen imorgon, efter sju sorger och åtta bedrövelser.

Glad Lucia på er! Själv har jag sett tre luciatåg i dag, det är nog något av ett rekord! Två av dem var i och för sig mina egna barns.

6 kommentarer:

  1. Superfin! Det ser riktigt snyggt ut och du har verkligen fått till det med dragkedjorna. Visst är det kul?

    SvaraRadera
  2. Ser jättebra ut! Gillar de röda sömmarna! Tycker som Karin att du visst har fått till dragkedjorna! Ser toppen ut!

    SvaraRadera
  3. Avancerade saker! Jag blir mycket imponerad! :-)

    SvaraRadera
  4. Ja, det ser ju finemang ut! Vilken rolig idé!

    SvaraRadera
  5. Vad duktig du är!! Ska bli kul att se väskan när den är klar sen!

    SvaraRadera