Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 18 december 2011

Violer, tovade tofflor och söta stickade julgranskulor






Har sytt en tröja i Znoks fina violer, det var inte det lättaste att fotografera så dottern lyckades fånga mig i städtagen med värsta minen, haha. Mönstret är från SÖmnadsmagasinet, men jag har ändrat det mesta - den är längre, drygt 2 decimeter mindre vid, halsringningen har jag gjort mindre och jag har tagit resår i ärmsluten.

Passar också på att lägga ut bilder på några av de fina saker jag fått i mina kalenderpaket. De orange tofflorna är till dottern, men orange är sonens absoluta älsklingsfärg, så han snor dem hela tiden trots att de är för stora. Julgranskulrona är underbara och hänger i granen sen i eftermiddags. Det kommer fler bilder, just nu är det blogspot som inte riktigt vill fungera för mig, jag kan bland annat inte lägga till länkar, och det går inte lägga text och bilder i den ordning jag vill ha dem.

2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg. Precis sån't jag också gillar att hålla på med. Ha det så gott!

    SvaraRadera
  2. De hjemmesko ser godt nok dejlige ud!

    SvaraRadera