Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 7 december 2011

Fler fina klappar

Dagens paket: underbara armband till mig och barnen - jag tror att det är makramé? Helt plötsligt blir jag väldigt sugen på att prova själv, för armbanden är såå fina.
Igår fick jag härligt glittergarn. Antingen blir det virkade kronor till utklädningslådan här hemma, eller så blir det julpynt av dem. Har sett ett mönster på mikrofon också som det silvriga skulle passa finfint till.
Dagen innan det - ett måttband! Min okände givare har nog ingen aning om hur många gånger jag förbannat mig själv som ägare till enbart ett måttband - som självklart alltid befunnit sig på fel våningsplan... När måttbandet dessutom är såhär fint förpackat kan det inte bli annat än perfekt. Dottern blev lite sur för att den var till mig. Jag sa till henne att jag kan virka en liknande till henne någon dag, men det dög inte - för vi har inte likadana pärlor ;-) Ett gott betyg även från henne alltså.
Här är superdåliga bilder, men ni får stå ut... Tofsen tillhör ett bokmärke....
...som ser ut såhär upptill....
... och tillhörde ett pocketfodral! Helt perfekt! Jag klädde genast in min pågående pocketbok i de nya fina kläderna, och har stoltserat med det på tunnelbana och buss sedan dess.

Vad gör jag själv då? Tja, jag lägger sista handen vid pyntet som ska skickas till andra pysslare i Mönsterarkivets julpyntsswap. Jag känner mig nöjd med vad jag gjort, bild kommer framöver, men är nervös för vad andra ska tycka om mitt tekniska handlag.

Jag har också förberett inför Sew-alongen som jag bloggat om tidigare. Mönstret är på 28 sidor, och tillbehören som krävs är många. Jag är lite nervös för hur det ska gå, om det någonsin blir en färdig väska, men vi som är med har fint stöd både i Karins blogg och i en grupp på FB.

Dessutom är det dags att ta tag i kläderna jag tänkt sy till barnen att ha i jul.

2 kommentarer:

  1. Vilka fina klappar! Det är så roligt att du är med och vill sy en väska. Jag säger som Byggare Bob: "Tillsammans klarar vi det" Hi, hi!

    SvaraRadera
  2. Fina paket! Och ska bli spännande att se vad du kommer att sy för julkläder till barnen!

    SvaraRadera