Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 28 mars 2010

garninköp


Vi är hemma igen, jag och dottern. Som tur är visade röntgen att operationen lyckats så här långt, men det är inte tid att bli lugn än. Det krävs kontroller i år framöver för att vara säker på att inte höfterna hoppar ur läge igen, och vi har fortfarande en längre gipsperiod framför oss. Denna gång valde dottern rött gips, och de hargjort det lite mindre och behändigare, skönt. Tyvärr går inte byxorna på än, men jag ska sy lite alternativ inför dagisstarten om en dryg vecka.


Jag har hittat en jättemysig butik i Ektorps centrum, I tid och rum heter den. De sålde garn, tyg och möbler, och jag investerade i lite mohairgarn på rea, och dessutom strumpstickor. Så nu håller jag på med ett par muddar för att öva mig på dem - lättare än vad jag trodde och oerhört roligt. Jag känner mig helt inne på stickning just nu!
Mohairgarnet ska föresten bli en sommarsjal, eller en bolero till dottern, eller... Hm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar