Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 11 mars 2010

Sitter du ner?


Det frågade min sambo mig i telefon nyss. Han hade haft ett lunchmöte på jobbet och blivit erbjuden ett chefsjobb med start efter sommaren. Kruxet - eller utmaningen - i det hela att detta jobbs placering är i NYA ZEELAND. Han måste svara imorgon.


Vi har haft denna fråga uppe eftersom hans företag är så internationellt, men nu när det helt plötsligt blev en verklig fråga att ta ställning till så fick jag rysningar.


Det är klart att det inte är möjligt. Vi har barnen, dotterns sjukvård, vårt hus - och mitt jobb. Men ändå - Nya Zeeland! Det är så långt bort man kan komma från Sverige, åker man längre bort så kommer man närmare - fast på andra hållet. Verkligen andra sidan jordklotet.


Hur hade du gjort?
Update: ja, såklart han tackar nej. Men till viss del gör det ont!

2 kommentarer:

  1. Svår fråga och svårt att ta ställning till.... Känns det rätt i magen och hjärtat att flytta? Vad händer om sambon säger nej till jobbet? Hur tänker ni om några år om ni inte åker? Ångrar ni er? Ångrar sambon sig då? Många frågor som snurrar, jag vet! Har själv varit i samma sits, det har dock inte handlat om att flytta till andra sidan jordklotet utan bara 60 mil men ändå till ett annat land...

    Kan ni inte få helgen på er att diskutera igenom det...tills imorgon är ett väldigt snabbt beslut om något som är så viktigt!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Låter ju alltid lockande. Min man har fått några sådana erbjudanden genom åren men vi har tackat nej. Jag tycker det är svårt att bryta loss när man har det så bra här. Arbete, hus, barnens kompisar och skola. Det är mycket att ta hänsyn till.

    Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera