Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 6 april 2010

Dagisstart


Så nu ska jag sticka för brinnande livet, de få timmar jag har! Och fortsätta med mina virkprojekt, för de är många fler än dygnet har lediga timmar.
På bilden är ett par grejer jag virkade till en kollega som ville ge leksaksmat sin dotter. Mönster är från boken "Tasty crochet" och så från någon hemsida på engelska som jag inte minns vad den heter nu, men Mönsterarkivet har länken om du är intresserad.

3 kommentarer:

  1. Hejsan.
    Marika "ioma" Lantz är jag det och jag ska skicka ett hemligt fröpaket till dig.
    Skicka mig din adress på detta mailet: ioma@expoze.se

    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Fint blir det men sticka inte så du får ont i armarna.
    Har något till dig på min blogg.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Jag har en award till dig på min blogg, här är länken till det inlägget:

    http://garnkompisar.blogspot.com/2010/04/yay-award-bra-och-daliga-nyheter.html

    //Linn

    SvaraRadera