Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 4 april 2010

Pyssel i trädgården




Åhh, vilken härlig dag vi har haft! Solen skiner och det har varit varmt ute.

Sambon har tvättat bilen tills den glänste spegelblank, jag beundrade de hela FEM krokusar som rådjuren lämnat kvar i år och spanade på björken i förhoppningen om att få sätta sekatören i rosorna. Barnen hamnade i sandlådan, vilken var en bedrift bara det. Vi knöt en halsduk om dotterns gips, och knäppte en gammal regnjacka om för att skydda mot väta. Sonens lycka över att hamna i en sandlåda där han fick klättra runt som han ville visste inga gränser.
Jag har inte virkat eller stickat så mycket, vi har umgåtts istället, hela familjen. Skönt det också. Däremot har dottern målat två kanvasdukar - en med en strand och vatten och en rosa med ett äppelträd- och jag blev jättesugen jag också, kanske jag köper en till mig själv jag också framöver. Dottern har också överraskat oss med att kunna räkna minus - i varje fall tal upp till tio. Är inte det väldigt duktigt för en 3½ åring?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar