Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 25 april 2010

trädgårdspyssel




Vår trädgård är inte helt lätthanterlig just nu. När vi flyttade in var den full av berg, sten, vildkaprifol, vresrosor och sådan där vild höstflox som verkar omöjlig att utrota. Nu tre år senare innehåller den fortfarande allt det där, förutom att vi idag klippte och grävde och drog för att få bort ännu mer kaprifol och att vi grävt fram lite mer berg.
Den finaste bilden från idag kan jag tyvärr inte visa, för min sambo skymtar på den och han vill absolut inte synas det minsta på internet och det respekterar jag. Istället får ni se vår vitsippsstinna gräsmatta och det ställe där jag spolade bort ett tunt jordlager för att få fram lite mer sten istället. Något ska vi väl hitta på med det där, förut var det vildkaprifol där också. Vad får vi väl se.

Vi har en hel del planer med vår trädgård just nu, det kommer bli superfint om sådär... 30 år! När vi äntligen har haft tid och råd att fixa allt alltså, haha.

1 kommentar:

  1. Vi har också vitsippor i vår trädgård. I den sk djungeldelen. Och till min glädje hittade jag även några sk lammöron. De var nästan helt utkonkurrerade av gullris, men nu är gullriset uppgrävt och lammöronen ska få en mycket finare plats!

    SvaraRadera