Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

torsdag 8 april 2010

det gör mig irriterad

Jag förstår inte helt hur jag ska göra de förkortade varven på min sjal. Jag trodde jag förstod, men det blir fula hål i alla fall, så nu har jag lite grann att repa upp. Och jag avskyr att repa upp stickning, sitta där och pilla med maskorna. Nu ska jag googla efter en instruktionsvideo som jag lyckas förstå, hittar jag någon ska jag försöka lägga in den här om någon annan har samma problem som jag.

Uppdatering: här finns en bra video - hur har jag kunnat missa den? Tyvärr innebär detta att jag har gjort fel från början, så det kommer vara hål i min sjal trots allt. Men jag har ingen lust att göra om allting, så jag får helt enkelt se det som att jag har lärt mig den hårda vägen och hoppas på bättre resultat nästa gång. Jag visar hur min sjal ser ut nu imorgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar