Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

onsdag 7 april 2010

två awarder




Jag tror knappt att det är sant, men idag har jag fått två awarder. Jag blev jätteglad, det känns som lite av en bekräftelse på att min blogg fyller en funktion någonstans, inte bara för mig. För mig innebär det jättemycket att blogga, det är roligt att få visa upp det jag gör, det är extra kul om jag lyckas inspirera något - för mig krävs det inte mycket, du måste inte vara någon stjärna för att vara lite kreativ. Allt måste inte vara perfekt och svårt. Det är också skönt att ha en ventil där jag kan låta tankarna svämma över ibland. Självklart är det extra roligt när ni läser och kommenterar.
Den första awarden är från en tjej som heter Linn. Hon är elva år och har bloggen Garnkompisar. Titta in där, hon är jätteduktig med virknålen.
Den andra awarden är från Gudrun som gör fantastisk keramik. Jag skulle vilja äga hur mycket som helst av hennes fina saker, speciellt hjärtskålarna - nu lottar hon dessutom ut en.
Med awarderna följer som alltid lite olika direktiv. Jag kommer inte heller denna gång lämna awarden vidare - helt enkelt för att de som jag vill ska få dem har så pass nyligen fått awarder från mig. Det blir lätt så att de går runt när det är så många de ska delas ut till. Däremot så svarar jag på sju saker om mig igen.
1. Jag älskar att titta på tv-serier och sitta och virka eller sticka samtidigt.
2. Jag älskar att läsa och kunde läsa minst en bok om dagen när jag var yngre.
3. Jag skulle vilja kunna snickra lite men har tummen mitt i handen.
4. Jag älskar rött vin, champagne och torrt vitt vin men avskyr att bli onykter.
5. Jag drömde om ett vackert äldre hus men hamnade i en åttiotalslåda som jag trots det älskar.
6. Jag är en i grunden väldigt positiv person och försöker att alltid se det ljusa i tillvaron.
7. Pinsamt - men jag har inte varit hos tandläkaren på många år, men ska försöka ta mig i kragen och boka en tid.

1 kommentar:

  1. Gör det alltså nr.7 det är inte kul när det blir problem.
    Ha det gott.

    SvaraRadera