Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

söndag 11 april 2010

min håliga sjal




Såhär fula hål har jag fått i min sjal/scarf. Det konstiga är att det inte är hål på alla ställen där det borde vara det, så jag har lite svårt att få grepp om vilket fel jag gjort. Nästa gång ska jag kolla instruktionsvideon väldigt, väldigt noga. Jag tänker i alla fall göra färdigt sjalen, eftersom jag i boken "sticka småvarmt" föreslås att man kan göra någon slags stygn för att dölja tappade maskor, jag ska titta lite i boken (som föresten tillhör min vän) för att se om det går att rädda sjalen med hjälp av dem. Tips mottages tacksamt för övrigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar