Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 27 april 2010

ingen bra start


Idag blev en halvbra dag, eftersom sonen startade dagen med att kräkas tre gånger på köksgolvet. Jag var hemma med honom, men det hände inte så mycket mer, han har sovit lite extra mycket bara så som tur är kan jag åka och jobba imorgon igen.

Jag ägnar min tid åt att virka och måla min sekretär. Håller på med en liten överraskning också, så jag känner mig lite stressad över att bli klar ikväll helst. Hinner jag så visar jag här i bloggen mot slutet av veckan.
Jag har också lovat min syster att virka något till hennes kompis bebis, och funderar lite på vad det skulle kunna vara. Någon som har bra tips? Jag har ju virkat en bebisleksak förut, men jag är inte så bra på att göra samma sak flera gånger.

1 kommentar:

  1. Virka en mössa. Det är lätt och går ganska fort!
    Och så hoppas jag att din lilleman kryar på sig.

    SvaraRadera