Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 9 april 2010

Vad ska jag hitta på med det här garnet?

Det här garnet landade hemma hos oss idag. Det är min farmor som skickat hit det - och jag har bestämt för mig att hon sagt något om vad hon tänkt att jag skulle göra med det, något till dotterns dockor. Men vad? Någon som har bra tips på vad som skulle passa? Dottern har tidigare fått fina dockkläder som farmor själv har stickat, då har hon kantat koftor med liknande garn.

3 kommentarer:

  1. Gör en liten halsduk i det garnet :-)

    SvaraRadera
  2. Min dotter leker mycket med en halsduk och mössa i liknande garn (alltså inte till dockorna utan utklädning till henne själv)

    SvaraRadera