Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 2 april 2010

en räv!


Igår precis innan jag skulle gå och lägga mig så såg vi en räv precis utanför fönstret. Så häftigt, bara en meter ifrån oss. Den gick längs med hela trätrallen på vår baksida, och försvann bakom uteplatsens vägg. Att man kan bo så nära stan och ändå ha sådana djur precis in på knuten.


Inte lika roligt är rådjuren som ätit pärlhyacinter i trädgården. Krokus hade vi första året, men det äter de upp innan jag ens hinner blinka numera.

1 kommentar:

  1. Oj vad ni pysslar och grejar! Det är några dagar sen jag tittade in hos dig, och det fanns mycket att se och inspireras av. Kul!

    Tråkigt att era vårblommor blir uppätna. Har du provat påskliljor eller pingstliljor? De blommar visserligen senare, men rådjuren låter dem vara ifred.

    Kram Outi

    SvaraRadera