Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 12 april 2010

Det var inte min största talang


De här tofflorna har jag sytt på sedan i julas. Den första gick ganska bra, men den andra har jag sprättat upp ett flertal gånger. Så många gånger att jag nu lagt ner projektet. Jag är kanske inte redo för tofflor än helt enkelt. Jag får inte till det, och det värsta är, precis som med sjalen i förra inlägget, att jag faktiskt inte ens riktigt vet var det går fel. Jag kan tänka mig att det hela försvåras av att jag inte varit tillräckligt noga när jag klippte ut delarna, men jag minns inte eftersom det var så länge sen nu. Nu är den ena tofflan för smal för min breda fot, så jag ger dem till dottern så kan hon leka med dem istället. Jag älskar tyget, men som tur är finns det kvar att köpa på Panduro - tror jag. Mönstret är i alla fall från boken "Tildas hus" som jag också köpte på Panduro förra sommaren.
Nu har jag lämnat sonen alldeles esam på dagis för första gången. Det är sista inskolningsdagen och jag har telefonen liggande bredvid mig hela tiden. Han är snorig som bara den, men glad och leksugen som vanligt, så jag hoppas det går bra. Gör det det, så är det jag som precis kommit fram till jobbet den här tiden imorgon.

2 kommentarer:

  1. Det är svårt att komma överens med symaskinen tycker jag. Jag gjorde ett försök att sy en barnmössa på påsklovet. Det låter ju jätte-enkelt men gick verkligen rakt åt h-e. Men jag förstår den där känslan av att inte veta riktigt vad som är fel. Det händer mig också.

    Hoppas att första riktiga dagisdagen gick bra!

    SvaraRadera
  2. Det gjorde det inte :-( Dagisdagen alltså. Eller, jo, men jag fick hämta honom tidigare för han hade sådan hosta, så min återgång till arbetslivet förskjuts en dag till...

    Skönt att höra att jag inte är ensam!

    SvaraRadera