Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

måndag 26 april 2010

Hemliga fröbytet - fröna har anlänt!



Jag fick ett jättefint paket i brevlådan idag, från den som skickat hemliga fröer till mig. Jag blev jätteglad, och avsändaren har verkligen lagt ner tid på att det ska se fint ut, titta bara.
Sekunden efter fick jag ett sting av ... dåligt samvete? För jag skickade mina fröer från jobbet, och hade inte ens tid att anstränga mig med handstilen. Det är ju mycket, mycket roligare att få något så fint förpackat och gulligt gjort som jag fick.
Jag hade tänkt skriva ett fint kort, men tiden gick och när de skulle skickas så hittade jag inte längre fröerna jag redan köpt, utan fick ge mig iväg på lunchen och köpa nya. Så snälla gulliga Susanne, hoppas att du blir nöjd trots den trista förpackningen! Jag har i alla fall valt frösorterna med omsorg. Och så får jag trösta mig och Susanne med att papperspyssel är inte min grej, och ge Marika en eloge för att hon är så fantastiskt duktig!
Fröerna ska inom kort ner i marken, hoppas jag hinner till helgen. Annars så blir det plantering i kruka sålänge. Spännande ska det bli i alla fall!

5 kommentarer:

  1. Idag kom fröerna, och förpackningen var helt okej. Det var ju innehållet jag var ute efter ;)
    Tack så mycket. Ska bli hur spännande som helst! Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Så spännande med hemliga fröpaket! Det du visar på bilden var verkligen fint och omsorgsfullt inslaget!

    Jag vill också tacka dig för kommentaren på min blogg. Jag känner mig lyckligt lottad att få bo där jag bor. Men det verkar som ni har en liknande tomt, lite vildvuxet och med massor av sten?

    Kram Outi

    SvaraRadera
  3. Det där känner jag igen. Tiden vill bara inte räcka till ibland (ofta). Och det är ju tankemödan som räknas med. Fast jag håller med, man blir väldigt glad när någon ansträngt sig lite extra. Spännande med förbyte, det måste jag försöka vara med på nästa år.

    Ha en fin vecka!
    Kram
    Cathrin

    SvaraRadera
  4. Ohh vad glad jag blev. Tack så mycket.
    Riktigt skoj att du gillade det.
    Jag älskar papperspyssel och vill pyssla med allt och göra det lite extra när min rygg och axlar klarar av det.

    Hoppas du lyckas, det är nog inga problem.

    kram
    /Marika

    SvaraRadera
  5. Så spännande med frö paket och jättefint gjort.
    Önskar dig en bra dag.

    SvaraRadera