Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

fredag 16 april 2010

ur gömmorna


Idag är jag så trött, och jag har trötta barn, så det blir nog inte så mycket pysslat. Kanske att jag orkar baka lite om en stund. Istället visar jag ett gammalt pyssel, dotterns fina golvkudde. Båda barnen har älskat den där kudden. Jag köpte en stor golvkudde på rea på Åhlens, och så ett djungeltyg från samma ställe, och så bytte jag ut överdraget på kudden till djungeltyget. Den är jätteskön att sitta och läsa för barnen på, barnen sitter gärna och leker på den också. Jag skulle gärna köpa fler framöver om jag hittar. Det är ju bara att byta tyg när man tröttnar.

På bilden sitter sonen och leker med alla dessa frukter, kakor och grönsaker som jag virkat och sytt... Det är en hel del, och jag gör gärna fler. Det är roligt, det ger snabbt resultat och barnen uppskattar det mycket.

1 kommentar:

  1. Önskar er en lugn, skön helg med värme och solvitaminer så ni piggnar till allihop. En hel vecka avklarad, det är ju inte det sämsta minsann =)

    SvaraRadera