Hemma hos mig har de kreativa projekten sedan bloggstarten avlöst varandra. Från att ha lärt mig virka har jag fortsatt banan med andra textila tekniker, och vad du ser är det som jag brinner mest för i stunden. Utöver det så pysslar jag och mina barn - 6 och snart 4 år gamla, och vi dokumenterar det roliga vi gör och hittar för att andra lätt ska kunna göra samma sak. Hoppas du blir inspirerad av det brokiga urvalet!

Välkommen!

tisdag 13 april 2010

första strumpsticksprojektet färdigt!





Färdig! Det blev lite konstig färg tyvärr, dels på fotona, men också på randningen. Kanske passar garnet (Big verona från Järbo) bättre till större projekt.
Jag har använt strumpstickor, det var första gången, så jag valde en enkel modell med vanlig resårstickning (tre räta, två aviga maskor). Jag hade femton maskor på varje strumpsticka, det blev bra med just det här garnet, bara det inte töjer sig för mycket.
Nästa gång ska jag prova sockor, och jag är också sugen på att prova muddar med tumme. Det var väldigt roligt, och inte alls svårt att använda strumpstickor, så jag har definitivt fått mersmak.

2 kommentarer:

  1. Andra inlägget från dig som jag själv hade kunnat skriva. Håller på med precis samma sak av precis samma anledning.
    :-)
    Jag tycker dom blev jättefina. Härliga färger och lite kul att de inte är likadana.

    SvaraRadera